Nurt główny podczas czwartego weekendu Olimpiady
Po zakończeniu Festiwalu „Dziady. Recykling” w programie Olimpiady ponownie prezentujemy spektakle nurtu głównego.
Ostatnia taśma Krappa Samuela Becketta to monodram-dialog. Aktor na scenie prowadzi rozmowę z własnym głosem, nagranym wiele lat wcześniej. Stary człowiek, siedzący samotnie w swojej „norze” w dniu własnych urodzin, przygotowuje się do nagrania kroniki opisującej miniony rok swojego życia, tak jak robił to w każde urodziny od czasów młodości. W spektaklu w tytułowej roli występuje Robert Wilson. We Wrocławiu pokazy odbędą się 5 i 6 listopada.
Spektakl Czekaj, czekaj, czekaj… (dla mojego ojca) Jana Fabre’a, prezentowany 6 i 7 listopada, porusza temat odwlekania, odkładania w czasie, stwarza dystans, moment, w którym wszystko jest nadal możliwe, w którym nie musimy jeszcze podejmować decyzji. Syn wyobraża sobie ojca i rozmawia z nim w myślach. Inspiracją dla spektaklu Jana Fabre’a było życie Cédrica Charrona, tancerza, który występuje na scenie solo.
W spektaklu Teatru ZAR mowa jest o problemie emigracji. Dla twórców Medea jest przede wszystkim figurą wygnaństwa. Medee. O przekraczaniu to nieprzerwany ciąg działań aktorskich i instalacji układający się w poetycki obraz odrzucenia. Dagmara Chojnacka recenzuje w Radiu Wrocław: „Teatr ZAR do swojego nowego spektaklu zaprosił artystów z całego świata. Są lamenty z Teheranu, grecki tekst, włoska aktorka. Nie ma Medei Eurypidesa. Jest tratwa na pełnym morzu....”. Popremierowe pokazy mają miejsce 6–9 listopada.
Bilety na spektakle dostępne są na stronie internetowej w zakładce Bilety i w Biurze Festiwalowym Olimpiady Teatralnej w Barbarze.
Poza programem nurtów realizowane są warsztaty z Chiarą Guidi, która wspólnie z Romeem i Claudią Castellucci założyła Socìetas Raffaello Sanzio. Zajęcia zakończy spektakl GARDŁO. W trzech odsłonach, prezentowany czterokrotnie 5 i 6 listopada. W weekend odbędzie się także seminarium Witness/Action. Na wydarzenia wstęp jest wolny.