Opis
Akcja spektaklu My rozgrywa się w przyszłości. Główny bohater, inżynier-konstruktor pojazdów kosmicznych D-503, mieszka w Państwie Jedynym – państwie-mieście, zbudowanym niemal całkowicie ze szkła, co umożliwia tajnej policji i szpiclom donoszenie na ludzi i kontrolę nad nimi. Państwo Jedyne ma strukturę analogiczną do Panoptikonu, czyli modelu więzienia zaprojektowanego przez Jeremy’ego Benthama. Życie zorganizowane jest tu tak, aby było maksymalnie wydajne zgodnie z założeniami systemu zaproponowanego przez Fredericka W. Taylora. Obywatele, którzy noszą identyczne stroje i maszerują równym krokiem, nie mogą się do siebie zwracać inaczej, niż posługując się kodem liczbowym. Porządek społeczny oparty jest na zasadach logiki i rozumu, a zachowania jednostek wywiedziono z formuł i równań ustalonych przez Państwo Jedyne.
My to historia opowiadana w pierwszej osobie, spisana w formie pamiętnika przez D-503, matematyka i konstruktora Integralu, statku kosmicznego, który ma posłużyć Państwu Jedynemu do zdominowania i podporządkowania mieszkańców innych planet. Pamiętnik, który ma trafić na pokład statku wyruszającego w daleką misję, zaadresowano do nieznanych istot z innych planet – ma im wytłumaczyć i uzasadnić, dlaczego zostaną podporządkowane. Podczas misji D-503 spotyka I-330, tajemniczą kobietę, w której się zakochuje. Ulega zakazanej miłości, a sprawy przybierają zaskakujący obrót.
- Grupa Teatralna Zero Point
- Reżyseria i adaptacja ― Savvas Stroumpos
- Tekst ― na podstawie My Jewgienija Iwanowicza Zamiatina w przekładzie Davida Malteze
- Występują ― Evelyn Assouant, Eleana Georgouli, Konstantinos Gogoulos, Ellie Ingliz, Dimitris Papavasiliou
- Muzyka ― Ellie Ingliz
- Światło ― Kostas Bethanis
- Kostiumy ― Airam Maria Papadopoulou
- Instalacja ― Charalambos Terzopoulos
- Dramaturgia ― Maria Sikitano
- Charakteryzacja ― Virginia Tsihlaki
- Instrumenty muzyczne i konstrukcja krzeseł ― David Malteze
- Premiera ― 15 maja 2015
-
Na scenie o miniaturowych wymiarach, w bezpośredniej bliskości i w interakcji z publicznością grupa demonstruje swój znany, charakterystyczny styl reżyserii i interpretacji […], przekształcając słowa w spazmy, domagając się poszukiwań teatralnych, teatru jako procesu grupowego.
Natassa Kefalinou | toperiodiko.gr
-
Savvas Stroumpos pokazuje, że opanowawszy metodę swojego mistrza, Theodorosa Terzopoulosa, tworzy własne pejzaże teatralne, nacechowane uczciwością i estetyką sztuki wysokiej, biorąc na warsztat głębokie sztuki polityczne, które odzwierciedlają współczesne bolesne warunki, i nadając im nierealistyczną formę. Sprawia, że przesłanie tych sztuk staje się jeszcze boleśniejsze.
Dimitris Tsatsoulis | imerodromos.gr
Informacje
Data i godzina
Miejsce
Czas trwania
90 min
Język
grecki
Napisy
angielskie