Biogram
Opis
Pan Henio jest elektrykiem i analfabetą, mającym ponadto problemy z alkoholem. Po spowodowaniu groźnej awarii zostaje wyrzucony z Pafawagu, ale jako „fachowiec” znajduje pracę w powstającym właśnie we Wrocławiu teatrze. Szybko orientuje się, że miejsce, do którego trafił, jest co najmniej dziwne: dyrektor teatru nawet nocą kryje oczy za ciemnymi okularami i ma dłonie o sześciu palcach. Aktorzy, zamiast grać, biczują się mokrymi ręcznikami, zawodzą dziwne pieśni, odtwarzają pogańskie rytuały i biegają półnadzy. Pan Henio opowiada o tym wszystkim wiekowemu księdzu podczas spowiedzi. Ten dokonuje wizji lokalnej i – jako były egzorcysta – nie ma żadnych wątpliwości: w samym sercu miasta, na wrocławskim Rynku, pod fałszywym szyldem Teatru Laboratorium działa sekta czcicieli Szatana.
Spektakl to porywająca opowieść o jednym z największych reformatorów teatru XX wieku. Wykorzystano w nim technologie dźwięku przestrzennego, krystaliczne obrazy, zdumiewające efekty wizualne i dźwiękowe.
- Teatr Ad Spectatores
- Reżyseria ― Krzysztof Kopka, Teo Dumski
- Scenariusz ― Krzysztof Kopka
- W nagraniu udział wzięli ― Marcin Chabowski, Łukasz Chojęta, Włodzimierz Chomiak, Arkadiusz Cyran, Jakub Giel, Anna Ilczuk, Krzysztof Kopka, Agata Kucińska, Joanna Łaganowska, Julia Urbańska, Michał Wielewicki
- Scenografia i kostiumy ― Ewa Beata Wodecka
- Obraz ― Edgar de Poray
- Muzyka ― Łukasz Damrych
- Premiera ― 11 lutego 2013
-
Egzorcysta […] stanowi nader udane połączenie filmowego pokazu, słuchowiska z muzyką na żywo i zbiorowego „transu”, […] jest przykładem oryginalnej syntezy sztuk: teatralnej, filmowej, radiowej i muzycznej. Wybierając i łącząc ze sobą w ciekawe konfiguracje najlepsze ich cechy, zaczyna funkcjonować jako zupełnie nowa jakość multimedialna, jako przedstawienie z widmowym udziałem aktorów i przełamaniem podziału na widownię i scenę.
Karolina Augustyniak | „Dziennik Teatralny”
Informacje
Data i godzina
Miejsce
Czas trwania
57 min
Język
polski