Ciało wie – ciało widzi. Teatr na wyciągnięcie ręki
- Uczestnicy ― Janusz Adam Biedrzycki i Magdalena Paszkiewicz z Teatru CHOREA oraz Sophie Laly i Annabelle Mailliez z Compagnie de l’Oiseau-Mouche
Być może w świecie ślepców wszystko będzie wreszcie prawdziwe […]. Ludzie zaczną wreszcie być sobą, ponieważ nikt nie będzie się im przyglądał.
José Saramago
Porozmawiajmy o potrzebie i możliwościach teatru w obszarze przełamywania stereotypu utożsamiającego teatr z WIDowiskiem, a aktora i WIDZ-a z osobą WIDZącą. Pytajmy, eksplorujmy, performujmy. Czym jest zmysł wzroku/zmysł niewidzenia? Czym jest praca z ciałem, dotykiem, zmysłem współ-odczuwania w teatrze aktorów, którzy nie widzą w sposób konwencjonalny lub też których doświadczeniem jest niepełnosprawność intelektualna?
Jaki teatr działa na widzów z niepełnosprawnością wzroku, jaki stymuluje ich rozwój?
Czego widzący widzowie/współaktorzy/współtwórcy mogą nauczyć się od aktorów niewidzących? Czego od aktorów z niepełnosprawnością intelektualną przygotowujących spektakl z myślą o ludziach posiadających zmysł nie-widzenia?