Biogram
Opis
Do realizacji autorskiego spektaklu opartego na szekspirowskich motywach z Burzy zaproszono jedną z najciekawszych twórczyń teatralnych, Agatę Dudę-Gracz. To nie jest zwykła adaptacja, ale kolejny szekspirowski apokryf reżyserki, moralitet o umieraniu człowieka w człowieku, o samotności i niespełnieniu. Rzecz o tym, jak pozornie niewiele znaczące decyzje stają się pasmem błędów życiowych, prowadzących do głębokiej frustracji i nienawiści do najbliższych. O tym, jak – i dlaczego – zabijamy w sobie magię, radość i akceptację życia.
- Teatr Muzyczny Capitol
- Scenariusz, reżyseria, scenografia, kostiumy ― Agata Duda-Gracz
- Występują ― Ewelina Adamska-Porczyk, Janina Garbińska-Budzińska, Tomasz Leszczyński, Maciej Maciejewski, Bartosz Picher, Sylwester Piechura, Zbigniew Ruciński/Feliks Szajnert, Cezary Studniak Helena Sujecka, Justyna Szafran, Emose Uhunmwangho, Mikołaj Woubishet
- Muzyka ― Jakub Ostaszewski
- Choreografia ― Tomasz Wesołowski
- Reżyseria światła ― Katarzyna Łuszczyk
- Asystenci reżysera ― Dagmara Olewińska, Sabina Misakiewicz
- Premiera ― 8 kwietnia 2016
-
Agata Duda-Gracz postanowiła przetestować nade wszystko aktorskie zdolności artystów Capitolu. Śpiew został w spektaklu zredukowany do kilku wokaliz i dowcipów. Taniec jest też minimalistyczny, bo sprowadza się do rytmicznego chodzenia po liniach prostych […]. Duda-Gracz napisała całą Burzę od nowa, po swojemu, kontynuując swoisty dialog nie tyle może z Szekspirem, co raczej ze swoim genialnym tatą, Jerzym Dudą-Graczem.
Mirosław Kocur | teatralny.pl
-
Po „Burzy” Szekspira Agaty Dudy-Gracz dzieje się współcześnie. Jej Prospero jest inteligentem starej daty, który nie potrafi odnaleźć się w dzisiejszej rzeczywistości. Jest erudytą, ma wiedzę, dobry smak, jednocześnie nie zgadza się całym sobą na to, co nie mieści się w jego pojmowaniu świata i jest inne.
Agnieszka Kołodyńska | wroclaw.pl
-
Po „Burzy” Szekspira wytrąciło mnie z równowagi, intrygująco opowiadając o tym, jak nasz świat łatwo może wypaść z ram. Chciałbym, żeby ten spektakl przemówił do widzów i miał równie wielką siłę oddziaływania na ludzi, jak elżbietańskie dramaty. […] Podobnie jak w arcydziele Szekspira, piękno tego metafizycznego spektaklu tkwi w detalach, które być może są w nim ważniejsze od narracji. To porywająca opowieść o wewnętrznym chaosie, w którym żyjemy, i o marzeniu o ładzie.
Michał Hernes | dzielnicewroclawia.pl
Zobacz więcej
Informacje
Data i godzina
Miejsce
Czas trwania
120 min
Język
polski
Informacje dodatkowe
Spektakl dozwolony dla widzów od lat 18.